Het verhaal achter de online klus

De veronderstelling dat je online alleen maar terecht kunt voor kleine klussen zoals het behangen van een wandje of het aansluiten van een kraan is allang achterhaalt. Of het gaat om een complete verbouwing, een overkapping of toch het behangen van dat ene wandje, opdrachtgevers en vakmensen vinden elkaar online. Zo ook bij Werkspot, daar worden jaarlijks meer dan 350.000 klussen op de site geplaatst.
Het verhaal achter de online klusIn een appartement op de vierde etage in Amsterdam IJburg verwijderd Shairon Torbet met een elektrische breekhamer tegels van een keukenwand. “Straks breek ik een deel van de binnenmuur weg zodat de keuken groter wordt.” In de entree brengt een van zijn ‘mannen’ voorstrijk aan op een muur die later wordt gestuct. “Het is voor mij helemaal bijzonder dat ik als Ajax-fan aan het werk ben in het huis waar eerst voetballer Demy de Zeeuw en later Lorenzo Ebecilio heeft gewoond.”

Het verhaal achter de online klus

Onze droom
Eva en Martijn de Bruin lopen tevreden rond, het jonge stel is sinds kort eigenaar van de woning en tevens opdrachtgever voor de verbouwing. “Met de tweede op komst zochten we een groter huis. Daarnaast houdt Martijn erg van koken. Ik heb zelf het ontwerp getekend waarbij de keuken qua om- vang is verdubbeld.” Nadat de familie De Bruin tevergeefs in de eigen omge- ving heeft geïnformeerd naar een aannemer zette het gezin de klus enige tijd geleden op Werkspot. “Nog geen uur later ‘popte’ er een bericht van Shairon Torbet en z’n bedrijf Multicraft-Company op. We waren onder de indruk van zijn werk en na het lezen van de reviews en referenties wisten we het zeker. Shairon mocht ‘onze droom’ verwezenlijken.”

Het verhaal achter de online klus

Mond tot mondreclame
Het liefst neemt Shairon Torbet complete renovaties aan. “Van A tot Z heb ik dan de regie en samen met de klant werk ik naar de oplevering. Op Werkspot filter ik altijd op de grotere renovatie, dat vind ik leuk om te doen. Als iets me aanstaat stuur ik een mail en meestal krijg ik binnen een dag reactie. Bij het ‘gunnen’ van klussen zijn de reviews vergelijkbaar met mond tot mondreclame. Dat klanten een review achter kunnen laten is een goede zaak en voor de echte vakman geen enkel probleem. Op m’n pagina staan er nu een stuk of tien. Op één viereneenhalve ster na, allemaal de maximale vijf sterren,” lacht Shairon.

Het verhaal achter de online klus
Gepubliceerd op

Abonneren

Geen enkele uitgave meer missen?
Abonneren

Delen