Een kwart eeuw innovatiedrang

Bij Van der Meijden Beton Industrie (afgekort MBI) draait het om innovatie, al 75 jaar lang. Volgens commercieel directeur Patrick van den Tillaart is de onderneming altijd op zoek naar nieuwe kansen. 
Een kwart eeuw innovatiedrang“Zo zijn we nu bezig met de ontwikkeling van een digitale print op betonsteen. Hiermee kunnen we beton echt een natuurlijke uitstraling geven.” Volgens Van den Tillaart wordt de trend van natuursteen naar keramiek steeds zichtbaarder. “MBI biedt het beste van twee werelden: we combineren de praktische eigenschap van beton met het uiterlijk van de keramische tegel.” Dit komt tot uiting in GeoCeramica®, anno 2020 één van de meest verkochte tegels. Deze keramische tegel is onlosmakelijk verbonden met een waterdoorvoerende onderlaag en geschikt voor elk type ondergrond. GeoCeramica® producten kunnen niet alleen worden ingezet in tuinen, maar ook in de openbare ruimte. MBI beschouwt keramiek echt als een duurzaam alternatief voor natuursteen.

Lees het volledige interview met Patrick van den Tillaart van MBI in TuinVak nr5/2020.